پیام جاوید
تنفس صبح

 

آیا می خواهید بدانید چرا غمگین هستید
امیر المؤمنین علی (ع) به شما پاسخ می دهد:
"فَغُضُّوا عَنْكُمْ، عِبَادَاللَّهِ، غُمُومَهَا وَ أَشْغَالَهَا، لِمَا قَدْ أَيْقَنْتُمْ بِهِ مِنْ فِرَاقِهَا وَ تَصَرُّفِ حَالَاتِهَا. فَاحْذَرُوهَا حَذَرَ الشَّفِيقِ النَّاصِحِ وَ الْمُجِدِّ الْكَادِحِ"*؛ غم دنیا و مشغولیت به آن را در وجود خود راه مدهید، چرا که یقین دارید به جدایی از آن و دگرگونی حالاتش، پس همچون دوستی مهربان و اندرزگو و کوشا برای نجات دوستش، خود را نصیحت کنید، از دنیاپرستی پرهیز نمایید و برای نجات خود با تمام وجود و تحمّل همه ی رنجهای راه کوشش ورزید.
گرفتاریها و غم های فزاینده انسان به سبب نزدیک تر شدن او به دنیا و وابستگی و حرص نسبت به آن است.
امام محمّد باقر(ع) هم برای پرسش شما پاسخ بسیار جالبی دارد: " مَثَلُ الْحَرِيصِ عَلَى الدُّنْيَا مَثَلُ دُودَةِ الْقَزِّ كُلَّمَا ازْدَادَتْ مِنَ الْقُزِّ عَلَى‏ نَفْسِهَا لَفّاً كَانَ ابْعَدَ لَهَا مِنَ الْخُرُوجِ حَتَّى‏ تَمُوتَ غَمّاً؛ مثال كسى كه نسبت به دنيا حريص است، همچون كرم ابريشم است كه هر قدر بر خود بيش‏تر مى‏تَنَد از خارج شدن دورتر مى‏شود تا در درون آن پيله، از اندوه مى‏ميرد"**.
زود نگو نه من به خاطر این ناراحتم که از فلانی جدا هستم...غریبم...تنها هستم...فلان چیز را از دست داده ام...به فلان هدفم نرسیده ام، کمی فکر کن در می یابی همه ی اینهایی که گفتی دنیا هستند.
 
*نهج البلاغه ، خطبه 161
**اصول كافى، جلد 2، صفحه 316


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





شنبه 14 تير 1393برچسب:, :: 9:59 :: نويسنده : سحرحیدری

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان تنفس صبح و آدرس tanaffosesobh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.








نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت: